Saturday 4 June 2011

~hai la hai manusia~

kali ni aku just nak buat simple post tp mendalam...
haaa....nak tahu ape?????
manusia ni kan mcm2 ragam,,aku pon manusia mksudnya aku pon de ragam aku la...
tp aku bkn nak cite psl satu jenis manusia yg suke nak nilai manusia lain tp diri sndri pon ntah ape2,,,
ye laaa kan sbg manusia kite semua mmg dilahirkan utk berusaha jadi yg terbaik..mane ade yg lahir2 tup2 dah jd doc..tuh cite tpu kan,,,
so kenape mesti kite nak rase tersaing dgn org lain sdgkan semuanya kat tgn kite???
kalau kite usaha sendiri, belajar btol2, yakin kat diri kita sendiri nape mesti nak dengki dan fikirkan yg burok tentang org lain dan mase depan dorg??yg ko nak kepoh2 nak kate die blagak laa bile dh bjaye, nak kate die tuh xtentu ag bjaye seumur hidup tu knape??pe dengki sgt hati ko smpai doakan die yg tak baik sgt ni???
bile ko buat mcm tuh,,tu ag nak tunjuk yg diri ko tu penuh HASAD DENGKI tahu x????
kan ag baik ko doakan die yg terbaek n ko pon usaha utk jadi yg terbaik,,lantak die laaa,,die blagak ke ape ke sbb die dh tentu2 ade jln die untk teros berjaya..
yg ko tu sebok jage tepi kain die ade dapat bonus pape ke???xdek pon kan...so same2 la kite tmasuk aku sbg manusia brubah,,,berfikir secara positif,,kite semua saudara seagama kenape mesti nak ada perasaan @ pnyakit buruk mcm tu,,,biarlah masing2 jln kehidupan yg baik,,smoge semuanya dpt rahmat dr Allah kn??
aku nak selit sket laaaaa....
aku dh start keje dalam sminggu lebih,,alhamdulillah semua ok,,,aku keje jadi nurse AKA penyibok,,ahahah
mule2 mmg susah tp dh lame seronok jugakkk,,mcm2 balajar.,,,ubat la,,tips kesihatan,,nasib baik aku dpt bos yg sporting sgtttt,,,doc ala2 rock gituuuu...doakan aku yg terbaik ok,,smoge OTAK KORG OK NAK URAT2 SARAF DPT JOINT ANTARA SATU SAMA LAIN DGN JAYANYA..ni gmbr aku mase bertugas...jgn jeles,,,




ahaha,,cun plak aku tgk aku time nih,,ahaha,,,,


                                     nih picca aku dgn mmbe sekerja@guard kat klinik aku,,ehehe
ehehhe,,,jumpe di lain post...shubidu shuaaaaa sume,,tata :)

No comments:

Post a Comment

cibox!


ShoutMix chat widget

Followers